השוואה בין דגמי יונדאי

admin

חברת יונדאי נחשבת לאחת מחמש יצרני הרכב הגדולים בעולם, וכדי שלא תאבדו את הידיים והרגליים בין הדגמים השונים השווינו עבורכם בין הדגמים הבולטים.

יונדאי הוא מותג הכולל מספר חברות דרום קוריאניות הפועלות בשיתוף פעולה. החברה המזוהה ביותר עם המותג היא יונדאי מוטור, שנחשבת לאחת מחמש יצרניות הרכב ההגדולות בעולם. בישראל נמכרים רכבי יונדאי כבר יותר מ-20 שנה, ומספקים ללקוחות איכות יוצאת דופן תוך שימוש בטכנולוגיה עתידנית. 

בזכות ההיצע המגוון של כלי הרכב של החברה בישראל כבשה יונדאי את דעת הקהל הישראלית. היא מציעה מכוניות מסוגים שונים וברמות מחיר שונות, בהתאם לצרכיו של הקניין הישראלי. אם אתם מחפשים מכונית חדשה בטח שמעתם על חברת יונדאי ועל הדגמים השונים שלה. כדי לעזור לכם להחליט באיזה דגם לבחור סקרנו עבורכם את הדגמים הבולטים הנמכרים בישראל.

יונדאי טוסון

שוק המכוניות נחלק למספר קטגוריות רכב, ואחת הקטגוריות הבולטות בשנים האחרונות היא הג'יפונים. אלה רכבי פנאי קומפקטיים יחסית שנמכרים במחירים קרובים למכוניות משפחתיות. העיצוב שלהם מזכיר ג'יפ, אבל בפועל הם בעלי יכולת הנעה בסיסית שלעתים משולבת גם בהנעה 4X4. אחת המכוניות הבולטות בקטגוריה הזו היא היונדאי טוסון.

הדור השלישי של הטוסון הוצג בשנת 2015, ובישראל הוא מוצע עם מספר יחידות הנעה. בנובמבר 2017 נעשה שינוי בדגמי הטוסון- שודרגו מערכות הבטיחות, רמת הגימור עלתה, ומנוע ה-1.6 ליטר בוטל ובמקומו הוכנס מנוע 1.6 ליטר טורבו עם תיבה דו מצמדית. שינוי נוסף שנעשה הוא ביטול האפשרות לרכישת טוסון בעל הנעה כפולה. אמנם מדובר בקטגוריה של ג'יפונים, אך ביונדאי הבינו שהישראלים משתמשים בג'יפון בעיקר כדי לעלות על המדרכה ולא כדי לנסוע לשטח. מהסיבה הזו אין צורך במכונית בעלת הנעה כפולה ומספיק שהרכב גבוה יחסית.

הטוסון מתבלט במיוחד בתחום העיצוב, עם נוכחות מרשימה וחישוקי 19’’ שמושכים את תשומת הלב. תא הנוסעים עשוי חומרים איכותיים ונראה נאה ומודרני. המתגים נוחים לשימוש ונמצאים בהישג ידו של הנהג. מדובר ברכב לחמישה אנשים, ואכן, חמישה אנשים ממוצעים יכולים לשבת ברכב בנוחות רבה.

בסופו של דבר מדובר במכונית, ואתם רוצים לדעת איך הטוסון בנהיגה. נסיעה בעיר נוחה פחות כיוון שהמתלים של הטוסון נוטים לנוקשות. לעומת זאת, מחוץ לעיר הנסיעה תהיה נוחה יותר. בנוסף, המתלים הנוקשים תורמים לתחושת הביטחון של הנהיגה, מה שמוסיף לרכב נקודות.

ביצועי המנוע מוצלחים יחסית, אולם הגרסאות החלשות יותר התקשו כאשר היה מדובר בנהיגה מאומצת. צריכת הדלת גבוהה יחסית והיא עומדת על 9.7 ליטר בממוצע. מבחינת המחיר נמצאת הטוסון כ-10 אחוזים מעל מחירי המשפחתיות הקלאסיות. במחיר מעט גבוה ממחיר משפחתית רגילה תוכלו ליהנות ממכונית בעלת עיצוב ייחודי שתמשוך הרבה תשומת לב בכביש.  

יונדאי ix35

בדומה ליונדאי טוסון, גם היונדאי ix35 שייכת לקטגוריית הג'יפונים. היונדאי ix35 קיימת כבר משנת 2009, אבל היא קיבלה פנים חדשות בשנת 2015. למעשה, העיצוב המחודש של ה-ix35 הוא בעצם מתיחת פנים לדגם הטוסון. ב-ix35 חזית בולטת במיוחד, כונס אוויר גדול, פנסי חזית גדולים ובולטים יותר ועוד.

מתיחת הפנים שעבר הטוסון הפך אותו לרכב מעוצב, מאובזר ונעים לנהיגה, או במילה אחת- אלגנטי. גם ב-ix35 לא תמצאו מערכת הנעה כפולה, אבל תמצאו מכונית מאובזרת ונוחה מאוד לנהיגה. העיצוב שלו מודרני ומרשים יותר, עם קימורים רבים וחזית בולטת. 

תא הנהג והנוסעים מעוצב היטב, מרווח מספק לישיבה ותא מטען גדול ורחב. הוא נמכר במספר תצורות עם יחידות הנעה שונות, כולן בעלות תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים. ביצועי המנוע שלו סבירים, אך הוא רועש במאמץ וצריכת הדלק טובה במעט מצריכת הדלק של הטוסון- 11.5 ק"מ לליטר. בסופו של דבר אם אתם מחפשים רכב פנאי מעוצב ומושך ללא ביצועי מנוע מיוחדים זו יכולה להיות אפשרות מעניינת עבורכם.

יונדאי i30 

עם כל הכבוד לטוסון וה-ix35, הפנים שלנו הם לעבר העתיד, והוא כנראה נמצא ב-i30. אי שם בשנת 2012 כבשה יונדאי את ראשות המכירות ועשתה זאת בעיקר בעזרת ה-i30. כיום יש ליונדאי מתחרות חזקות יותר בקטגורית המשפחתיות, אבל ליונדאי i30 עדיין יש מה למכור.

הדור החדש של ה-i30 כולל 4 גרסאות: האצ'בק, סטיישן, ספורטבק וגרסת N ספורטיבית. האחרונה בעלת מנוע 2.0 ליטר בעל 275 כ"ס תוצע בגרסה ידנית ובגרסה דו מצמדית. אבל החידוש האמיתי של הדור החדש הוא במנועי הבנזין צנומי הנפח שתציע החברה בשאר הדגמים. מדובר במנוע טורבו, 1.4 ליטרים, עם 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד המופעל באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

יונדאי i30 החדשה משלבת שלמות ויופי עם פנסים אחוריים אלגנטיים, עיצוב מוקפד וחווית נהיגה מושלמת. ביונדאי השקיעו מחשבה במבנה השילדה, ואחרי שבשנת 2016 הם עשו אותו ארוך ונמוך יותר, כעת הם גורמים לו להרגיש יציב יותר. השילדה המתוחכמת משדרת יציבות ובטיחות- גורמים הכרחיים כאשר אנחנו מדברים על מכוניות.

יחד עם הבטיחות הרבה כוללת המכונית גם נוחות מירבית בתוך תא הנהג והנוסעים. מערכת בקרת אקלים מפוצלת תאפשר לכם לשלוט באקלים ברכב ולדאוג לכך שכל הנוסעים ברכב יהנו מהנסיעה במידה שווה. 

אין ספק שביחס לדגמים הקודמים אותם סקרנו כוללת ה-i30 את הנתונים המתקדמים ביותר לנוחות הנהג והנסיעה. מושב נהג חשמלי בעל 10 מצבי כוונון יאפשר התאמה מירבית בהתאם למבנה גופו של הנהג וטעינה אלחוטית לנייד בהתאם QI תאפשר טעינה חלקה בלי חוטים מיוחדים. 

הטכנולוגיה המתקדמת ביותר משולבת ברכב, ומאפשרת לכם נהיגה נוחה ומתקדמת ביותר. לוח השעונים כולל מסך מידע גדול וצבעוני שנמצא בדיוק מול עיניו של הנהג ומספק לו את כל המידע החשוב באופן מיידי. בנוסף, מותקנת במכונית גם מערכת מולטימדיה עם ממשק מגע הכוללת אפליקציות שימושיות לנהיגה כמו Waze, פנגו, מוזיקה ועוד. 

ה-i30 היא מכונית משפחתית וקטנה יותר מן הטוסון וה-ix35, אבל לא תרגישו שחסר לכם מקום. זהו רכב משפחתי שגם בעת העמסה לנסיעה ארוכה תדעו שיש לכם מרחב אחסון גדול מספיק בשביל כל המשפחה. כדי לתמרן טוב יותר את חלוקת המקום ברכב תוכלו ליהנות מהמודולריות של הרכב ולקפל את המושבים האחוריים כך שתא המטען שלכם יגדל באופן משמעותי.

מבחינת ביצועי המנוע, גרסת ה-1.6 ליטר מרגישה זריזה יחסית, אבל במאמץ תשמעו את המנוע נאנח. ההילוכים עוברים באופן חלק, וצריכת הדלק לא מרשימה עם 9.3 ק"מ לליטר בדגם האוטומטי. הנסיעה במכונית נוחה, רמת האחיזה גבוהה ובטוחה, אבל אם אתם חובבי נהיגת אקסטרים כנראה שתחפשו מכונית אחרת. יונדאי i30 נחשבת למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר, ואת הדגם החדש תוכלו לרכוש החל מ-103,500 ש"ח.

השורה התחתונה

אחרי שמשווים בין שלושת הדגמים של יונדאי קשה לספק שורה תחתונה. ה-i30 נחשבת לאחת המכוניות החשובות ביותר של יונדאי, אבל גם הטוסון וה-ix35 מספקים יתרונות מסוימים. בסופו של דבר כדי להחליט איזו מכונית מתאימה לכם עליכם להחליט מהו המחיר שברצונכם להשקיע ומהם הדברים החשובים לכם ביותר בבחירת רכב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

טיפים לפני רכישת משאית חדשה

אחרי הרבה שנים כעובדים שכירים מן המניין החלטתם להגשים את חלום הילדות הישן ההוא והגעתם למסקנה שאתם רוצים לצאת אל השטח, לגמוע מרחקים ולנדוד בין הכבישים בארץ עם משאית חדשה. לפני שאתם יוצאים אל הכביש יש כמה סוגיות שכדאי לדעת ולהכיר: המיתוס על נהג המשאית המחוספס שלא תלוי באף אחד, […]

You May Like

עקוב אחרינו עכשיו